نجات 15 نفر از آتش سوزی موتورخانه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  از اطفاء حریق در مخزن گازوییل یک ساختمان چهارطبقه مسکونی و نجات جان ۱۵ نفر از ساکنان این ساختمان خبر داد.

جلال ملکی درباره جزییات  آتش‌سوزی در یک ساختمان چهارطبقه مسکونی در خیابان پیامبر گفت: در ساعت ۱۲:۳۲ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان پیامبر مرکزی، نرسیده به هجرت مجتمع مسکونی لاله به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سه ایستگاه با امکانات کامل به همراه نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام می‌شود تاکید کرد: محل حادثه یک ساختمان چهارطبقه هفت واحدی بود که در طبقه منهای یک آن موتورخانه ۱۵ متری وجود داشت. در هنگامی که کارگران مشغول کار بودند به‌یکباره آتش‌سوزی شده و این قسمت کاملا شعله‌ور می‌شود.

ملکی با بیان اینکه به سرعت آتش‌خاموش و تخلیه دود انجام شد، گفت: افرادی که به سطح پشت‌بام رفته بودند توسط نردبان هیدرولیکی به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی خارج شدند. در نهایت نیز حدود ۱۵ نفر از ساکنان ساختمان با تلاش آتش‌نشانان و با احتیاط کامل و بدون آسیب‌دیدگی خارج شدند که در این میان یک کودک ۵ الی ۶ ساله نیز حضور داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: در داخل طبقه منهای یک و موتور خانه چند دستگاه سیلندر ۱۱ کیلویی گاز و یک سیلندر اکسیژن وجود داشت و آتش در حال نزدیک شدن به این سیلندر‌ها بود. خوشبختانه با عملیات بسیار خوب آتش‌نشانان در لحظات اولیه این سلیندر‌ها خارج و به محل امنی منتقل شد./میزان

منبع: 

http://ion.ir/News/366717.html